WinMonitor / Definiční soubory |
Správná činnost programu WinMonitor je podmíněna vhodným nastavením a existencí definičních souborů, které rozšiřují možnosti základního ozvučení. Tak může každý program mít své vlastní nastavení, které určuje, jak bude ozvučen, zda budou k dispozici speciální horké klávesy, nápověda s tipy pro ovládání programu adt. V nabídce mohou být i příkazy, které spustí skript a samozřejmě i jim může být přiřazena horká klávesa. Pokud pro daný program neexistuje žádný definiční soubor, bude uplatněna obecná nabídka příkazů a horkých kláves. Horké klávesy jsou vždy vztaženy k příkazům. Definiční soubory, nastavení a aplikační doplňky jsou
umístěny v datových složkách uživatele.
Nastavení programu je tedy možné přizpůsobit pro jednotlivé
účty.
"c:\Users\František\AppData\Roaming\ACE Design\WinMonitor\v3.0\set\" Obsah, strukturu a klávesové kombinace lze upravit pomocí funkce Úprava nabídky. Doplnění ozvučení zase zajišťuje funkce Úprava ozvučení. Tyto funkce naleznete v menu WinMonitoru, Obecné, skupina Nástroje. Následuje popis formátu jednotlivých definičních souborů. Ve všech definičních souborech platí následující pravidla:
Command.mnuTento soubor popisuje strukturu nabídky WinMonitoru. Objevuje se ve složce SET, kde určuje obecnou nabídku a také se může objevit v aplikačních složkách v případě, že je pro určitou aplikaci potřebné definovat rozšiřující funkce. V tomto definičním souboru jsou také uloženy klávesové zkratky kterými je možné přímo spouštět jednotlivé příkazy nabídky. Pro editaci tohoto souboru slouží speciální program, který usnadňuje tvorbu a údržbu nabídek. Naleznete jej v menu WinMonitoru, Nástroje, pod názvem Úprava nabídky. App.defTento soubor obsahuje informace o dodatečném ozvučení programů. Může se jednat o uživatelem okomentované ovládací prvky určitého programu, funkce, které vyčítají textové informace z okna aplikace nebo spouštění externích příkazů sdružených ve skriptech. Pro editaci tohoto souboru slouží speciální program, který usnadňuje tvorbu a údržbu ozvučení. Naleznete jej v menu WinMonitoru, Nástroje, pod názvem Úprava ozvučení, nebo jej můžete vyvolat přímo pomocí CTRL+SHIFT+F10. gSound.defFormát definice:jméno zvuku = zvukový soubor Popis:Jméno zvuku je jednoznačný název akce, které je přiřazen zvukový soubor. V tomto souboru jsou určeny zvuky použité pro různé situace, jako je například zvolení nedostupného příkazu nebo chyby, vstup a výstup do menu. Pokud chcete nějaký zvuk změnit, postačí přepsat zvukový soubor daného jména - původní soubor si možná budete ještě předtím chtít uložit. gRole.defFormát definice:identifikační číslo typu; jméno typu = popisný text[; zvuk] Popis:
Soubor určuje pojmenování a zvuk použitý pro indikaci typu objektu (tlačítko, seznam...). gEchoKey.defFormát definice:kód klávesy = zvukový soubor Popis:Přiřazuje zvuky, které mají být přehrány jako echo klávesnice, pokud je echo nastaveno na echo tónem. Setting.iniPopis:V jednotlivých sekcích jsou nastaveny parametry, které ovlivňují činnost programu. Nastavení jsou aplikačně závislá, to znamená, že lze tyto parametry uplatnit jen pro jednotlivou aplikaci. [Voice Primary]Engine="Jakub", jméno hlasu Speed="50", rychlost Volume="100", hlasitost Pitch="45", výška [Voice Secondary]Nastavení pro druhý hlas. Parametry jsou stejné jako u primárního hlasu. [Keyboard Echo]Mode=1, echo klávesnice [Spelling]Mode=2, hláskování Interpunction=0, promluva interpunkce [Sound]Midi Enable=1, používat midi Play Menu MIDI=1, indikovat otevření menu pomocí midi Play HourGlass MIDI=1, indikovat čekání pomocí midi Play Role=1, přehrát zvuk pro typ Say Role=0, ohlásit typ hlasem [Braille]CursorShape=!7!8, tvar kurzoru na řádku CursorRate=1, tempo změny kurzoru SilentMode=0, nastavení provozu bez hlasu [DDI]SpaceWidth = 8, poměr pixel / mezera, záporná hodnota - pro jakýkoli odstup použít jen jednu mezeru LineHeight = 10 CalcXSpace = 1, proporcionální reprezentace v ose X CalcYSpace = 0, proporcionální reprezentace v ose Y SkipLeadXSpace = 0, přeskočit prázdný prostor na začátku řádku SkipSrcCopy=0, nenulová hodnota - zpracovávat instrukci SkipSrcCopy (může zpomalovat) [OKOExplorer]IEprofile=1, použít přizpůsobení pro HTML data AutoIE=1, automaticky spouštět načítání při změně v HTML NoTextGraph=1, obrázky bez textu vynechat ReadOnUpdate=2, ohlašovat načítání BrailleTab.bdfFormát definice:kód znaku = mapa braillských bodů Popis:Určuje reprezentaci znaků na braillském řádku. Kód znaku může být vyjádřen číslem z tabulky UNICODE. Toto číslo je uvedeno zpětným lomítkem. Číslování v mapě braillských bodů odpovídá číslování bodů v osmibodové variantě Braillova písma. |
Zpět na : Obsah  |